Ešte predtým, než si sadneme na motorku a vydáme sa za novým dobrodružstvom, by sme si mali byť istí, že disponujeme potrebným bezpečnostným prvkom, akým je prilba. Pokiaľ si však plánujeme kúpiť novú helmu a váhame, ktoré vlastnosti, respektíve aký typ uprednostniť, mali by sme ho prispôsobiť štýlu jazdy, trase a našej motorke.Motorka, biela prilba na motorku.jpg
Pokiaľ ste teda napríklad vlastníkom rýchlej športovej motorky, lacná otvorená prilba nie je dobrý nápad a platí to aj opačne. Pre jazdu mestom na menšom skútri a pri nízkej rýchlosti pravdepodobne nepotrebujeme uzavretú „integrálku“. Každopádne kvalita, či už vravíme o cestných alebo motokrosových prilbách, otvorených alebo vyklápacích je špecifická pre AIROH prilby.
K jazde sa každému z nás poskytuje niekoľko možností v závislosti od terénu, dĺžky trasy alebo rýchlosti, ktorú preferujeme. Rovnako tak sa svojimi originálnymi vlastnosťami odlišuje každý typ motorky. A to isté následne platí aj z hľadiska moto prílb.
Každý z nás má možno iné požiadavky
Pre tých, čo uprednostňujú spravidla kľudnejšiu jazdu a ich vozidlom je spomenutý skúter, je z cenového ako aj komfortného smeru zrejme najideálnejšia „jetka“. Tá pokrýva hlavne najzákladnejší bod- mozgovú časť lebky. Naopak pri pravidelne rýchlejšej jazde na športovej motorke je bezpečnostná stránka a pokrytie hlavy predsa len výraznejším faktorom. Tu sa k najčastejším voľbám radia prilby integrálne poskytujúce najvyššiu bezpečnosť.Človek na motorke, motokros.jpg

  • Akýmsi na prvý pohľad poznávacím znakom je u každej helmy brada. Tie, ktorú túto časť majú špicatú, sú spravidla určené do terénu, známym je v tomto smere napríklad enduro. Naopak tie s oválnešou bradou sú prioritne určené na cesty.

Populárne sú hlavne tie, ktoré sú označené ako „vyklápacie“. Možno disponujú vyššou cenou, na druhej strane ale krížia bezpečnostnú stránku integrálnych s komfortnými vlastnosťami otvorenej helmy. Je to spôsobené tým, že ich predná časť sa dá vyklopiť.